PISANJE DIPLOMSKE NALOGE (IN MAGISTRSKE) – 3. DEL
Pisanje diplomske naloge: Metodološki del
V dispoziciji vaše naloge ste že določili in obrazložili vaš metodološki pristop.
- Kateri raziskovalni problem ali vprašanje boste raziskali?
- Se želite poglobiti v določeno vsebino ali vzpostaviti vzročno posledično povezavo?
- Kakšne podatke potrebujete za dosego vašega cilja?
Določili ste ali boste za analizo vaše raziskovalne vsebine potrebovali:
- Kvantitativne podatke (izražene v številkah) ali kvalitativne podatke (izražene z besedami)?
- Ali boste zbirali primarne podatke ali boste uporabili sekundarne podatke, ki jih je zbral nekdo drug?
Sedaj se morate še odločiti kako boste vaše rezultate, ki ste jih pridobili z vašimi podatki, predstavili:
1. Pri kvantitativnih podatkih, pridobljenih z anketno metodologijo, meritvami ali
sekundarni podatki, podatke po navadi prikazujemo po sledečem sosledju:
a) Analiza opisne statistike (osnovni pregled vseh vprašanj iz anketnega vprašalnika ali podatkov iz meritev, sekundarnih podatkov).
Prikažemo, frekvence, odstotke, mere srednjih vrednosti, druge koeficiente, v kolikor je to potrebno. Podatke prikažemo v tabelarični ali grafični obliki.
Primer
Tabela: Pomembnost športne aktivnosti
N | Minimum | Maksimum | Povprečje | Std. odklon | |
Hoja | 143 | 1 | 5 | 4,17 | ,921 |
Tek | 143 | 1 | 5 | 3,94 | ,827 |
Plavanje | 143 | 1 | 5 | 3,68 | 1,013 |
Fitnes | 143 | 1 | 5 | 3,62 | ,896 |
Drugo | 143 | 1 | 5 | 3,39 | ,917 |
b) Analiza hipotez ali raziskovalnih vprašanj.
V posameznem podpoglavju predstavimo analizo posamezne hipoteze. Podatke prikažemo tabelarično in jih opisno razložimo.
Primer
Za analizo smo uporabili T-test za enostranski vzorec, pri čemer smo testno povprečje postavili na 3,5.
Tabela: T-test za enostranski vzorec
Testna vrednost = 3,5 | ||||||
t | df | P-vrednost | Razlika povprečij | 95% interval zaupanja | ||
Nizki | Visoki | |||||
Pomembnost teka | 8,914 | 142 | ,000 | ,668 | ,52 | ,82 |
Statistična značilnost je pod 0,05. Dejansko povprečje (3,94) je statistično značilno višje od 3,5. Hipotezo »Tek je pomemben« lahko potrdimo.
2. Kvalitativna analiza
Načinov kodiranja pri kvalitativnih analizah je več. Dobro se je predhodno pozanimati na fakulteti, kjer študij končujemo ali mentorju, kakšen način kodiranja se pričakuje oz. je zaželen. Odgovore iz intervjujev nato ustrezno kodirano in prikažemo tabelarično ter interpretiramo.
Primer
OPIS FITNESA | ||
Kaj vam je na fitnesu všeč? | ||
IZJAVA | POJEM | KATEGORIJA |
»To da je svetlo, da je prostor zračen.« (I1). | Zračnost prostora | Dobre plati fitnesa |
»Veliko je različnih naprav, tudi če je gneča nekaj najdeš.« (I2) | Nabor fitnes naprav. | Dobre plati fitnesa |
»Nikoli ni veliko ljudi, čistoča, urejenost« (I3) | Urejenost fitnesa. | Dobre plati fitnesa |
V četrtem delu sledi še: razprava, zaključek in Literatura
Potrebujete pomoč pri SPSS analizi hipotez?
Pišite nam za brezplačni posvet.
Pokličite nas na 070 612 521.
ZAHVALA SERGEJE
Hvala, super ste!
Torej, hitri, učinkoviti, prijazni, dostopni. Skratka super in vredni vseh priporočil drugim ;)