VPRAŠALNIK: KATERI TIP VPRAŠANJA JE NAJBOLJŠI V ANKETNEM VPRAŠALNIKU?

 
Nepravilna raba tipov vprašanj vam lahko, sicer dobra vprašanja, spremenijo v katastrofo. Ob pravilni rabi tipov vprašanj boste zlahka prišli do dobrega vprašalnika dobrih rezultatov. Vas zanima kako? Preberite naš nasvet in se za vselej izognite težavam s tipi vprašanj. Naučite se sestaviti dober vprašalnik!
Anketni vprašalnik lahko sestavljajo zaprta vprašanja, odprta vprašanja ali kombinirana vprašanja (kombinacija obeh vprašanj).

 

1. VPRAŠANJA ZAPRTEGA TIPA

Vprašanja zaprtega tipa uporabimo, če dovolj zanesljivo poznamo vse možne odgovore in če odgovorov ni preveč. Pri zaprtih vprašanjih ima anketiranec že vnaprej ponujene odgovore, tako da je njegova naloga ta, da le izbere odgovor, ki mu najbolj ustreza (v kolikor ne dodamo kakšnih drugačnih navodil).

Primer zaprtega vprašanja

Kako bi opisal okolje, v katerem živiš? (Obkroži črko pred ustreznim odgovorom. Mogoč je samo 1 odgovor.)

 

  1. a) Mesto.
  2. b) Primestno okolje.
  3. c) Vas.

Prednosti uporabe zaprtih vprašanj: primerjava odgovorov in analiziranje vprašalnikov je enostavno; hitrejše in lažje odgovarjanje za spraševance, zato obstaja večja verjetnost sodelovanja; potrebujemo manj časa (zlasti pri spletnih anketah), zato je uporaba takšnih vprašalnikov cenejša; omogočajo naprednejše statistične analize – v kolikor se uporablja spletno anketo, je podatke mogoče analizirati brez predhodne priprave podatkov.

Pomanjkljivosti uporabe zaprtih vprašanj: težko predvidimo vse možne odgovore, zato so rezultati lahko izkrivljeni; spraševanci odgovarjajo manj premišljeno; spraševanci morajo veliko brati in biti osredotočeni – tu je pomembna dolžina ankete, reševanje ankete nam ne sme vzeti več kot max. 15 min). 

 

2. VPRAŠANJA ODPRTEGA TIPA

Pri odprtih vprašanjih anketiranec najprej prebere vprašanje nato pa nanj odgovori s svojimi besedami. V večini primerov so odgovori na odprta vprašanja zelo raznoliki, kar je posledica anketirančeve interpretacije vprašanja. Če ima vprašalnik odprta vprašanje se po večini primerov postavljajo pri testiranju vprašalnika in tudi na začetku vprašalnika, da ima anketiranec možnost, da se vživi v anketno temo.

Primer odprtega vprašanja

Kaj si želiš početi v življenju?___________________________________________________________

 

Prednosti uporabe odprtih vprašanj: spraševancev ne omejujejo pri odgovorih, dobimo poglobljene in neizkrivljene podatke, podatke lahko uporabimo pri individualno obravnavi in pomoči ter s tem pridobimo temeljitejši pogled v raziskovalni problem.

Pomanjkljivosti uporabe odprtih vprašanj: spraševalci niso pripravljeni sodelovati, ker je odgovarjanje preveč zahtevno, zamudna in zahtevna analiza odgovorov (npr. kategoriziranje odgovorov).

 

3. KOMBINIRANO VPRAŠANJE

Kombinirano vprašanje je po večini sestavljeno iz zaprtih odgovorov, ki jim je kot izhodna možnost priključen še odprt odgovor. Kombinirana vprašanje se ponavadi postavljajo v anketni vprašalnik tam, kjer ne vemo, če smo z v naprej določenimi odgovori zajeli vse odgovore anketirancev, zato kot izhod v sili ponujamo še en odgovor, pri katerem anketiranec sam pove odgovor.

Primer kombiniranega vprašanja

Kako se počutiš, ko doživiš neuspeh? (Obkroži črko pred ustreznim odgovorom.)

 

  1. Jezen sem sam nase
  2. Vseeno mi je, saj bo drugič bolje
  3. Žalosten sem
  4. Skrbi me, kaj si bodo mislili drugi
  5. Drugo:____________________

 

4. VPRAŠANJE Z MERSKO LESTVICO

Vprašanje z mersko lestvico so pogost primer v anketnih vprašalnikih. Z besedami označimo skrajna konca merske lestvice, točke vmes pa so označene samo s številkami. V anketnih vprašalnikih družboslovnega raziskovanje se pri ocenjevanju sklopa več trditev najpogosteje uporablja Likertova lestvica. Najpogosteje je v uporabi 5-stopenjska lestvica, na voljo pa so tudi krajše (3- ali 4-stopenjske) ali daljše (7-,9-11-stopenjske).

Primer vprašanja z mersko lestvico

Kako pomembno je zate igranje košarke?

sploh ni pomembno 1  2  3  4  5  zelo pomembno.

Potrebujete pomoč pri SPSS analizi hipotez?

Pišite nam za brezplačni posvet.

Pokličite nas na 070 612 521.


ZAHVALA SERGEJE

Sergeja_

Hvala, super ste!

Torej, hitri, učinkoviti, prijazni, dostopni. Skratka super in vredni vseh priporočil drugim ;)

Statistik.si™ v številkah:

2100

IZDELANIH ANALIZ

Izdelali smo preko 2100 raziskav in statističnih analiz za pravne in fizične osebe.

40.825 ur

PRIHRANJENEGA ČASA

Naše stranke so prihranile skupaj več kot 40.825 ur ukvarjanja z raziskavami in statističnimi analizami.

1.525.000​ €

PRIHRANJENEGA DENARJA

Naše stranke so prihranile skupaj več kot 1.525.000 € stroškov, ki bi jih sicer imele zaradi ukvarjanja z raziskavami in statističnimi analizami. Da živciranja, skrbi, slabe volje sploh ne omenjamo.