ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH POVEČUJE PRODUKTIVNOST
Zadovoljstvo zaposlenih je ključna prioriteta vodilnim svetovnim podjetjem!
Zakaj?
Zadovoljni zaposleni jim prinašajo več dobička, ker: so bolj produktivni, ustvarjajo bolj zadovoljne stranke, ki več kupujejo, so manj bolniško odsotni.
Zadovoljstvo zaposlenih je ključna prioriteta uspešnih svetovnih podjetij!
KAJ JE ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH?
Podjetja so ljudje, zato je uspeh slehernega podjetja odvisen od njegove učinkovitosti in pripadnosti zaposlenih. Učinkovitost zaposlenih se veča z zadovoljstvom pri delu. Zaposlene je potrebno obravnavati kot premoženje in ne kot strošek. Zadovoljstvo zaposlenih je zato ključnega pomena. Zadovoljni zaposleni so bolj delovno učinkoviti na delovnem mestu. Zadovoljen zaposleni z veseljem opravlja delo, se veseli delovnih izzivov in se rad vrača med sodelavce. Misel na delo in delovno mesto sproži prijetne občutke in optimistični pogled na karierno prihodnost.
KAJ IMATE KOT PODJETJE OD ZADOVOLJNIH ZAPOSLENIH?
Zadovoljni zaposleni so največ kar si vodstvo lahko želi, saj so le zadovoljni zaposleni lahko resnično učinkoviti na delovnem mestu. Podjetje je namreč močno le toliko, kolikor je močan človeški kapital, ta pa je močnejši toliko bolj kolikor so zaposleni bolj zadovoljni.
1. Zadovoljni delavci so bolj produktivni
Zadovoljstvo zaposlenih se odraža v njihovem odnosu do dela. Bolj kot so delavci zadovoljni na delovnem mestu, bolj so produktivni in posledično predstavljajo nižji strošek za podjetje. Le kakovostni kader in pozitivna delovna klima nam omogočata dobre rezultate. Cenjeni delavci so bolj produktivni.
Številne raziskave zadovoljstva zaposlenih so pokazale, da so zadovoljni zaposleni bolj produktivni.
Zadovoljstvo zaposlenih se odraža v njihovem odnosu do dela. Bolj kot so delavci zadovoljni na delovnem mestu, bolj so produktivni in posledično predstavljajo nižji strošek za podjetje. Prof. Andrew Oswald, dr. Eugenio Proto in dr. Daniel Sgroi so vodili projekt zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu. Rezultati so bili objavljeni v »The Journal of Labor Economics«. Na podlagi 700 vprašanih so ugotovili, da so ljudje na delovnem mestu 12 odsotno bolj produktivni, če so srečni.
2. Zadovoljni delavci so manj bolniško odsotni
Ljudje, ki so zadovoljni na delovnem mestu, so bolj zdravi in posledično tudi psihično in fizično več prisotni na delovnem mestu.
3. Zadovoljni zaposleni so bolj zvesti podjetju
Številne raziskave zadovoljstva pri delu potrjujejo, da je nezadovoljstvo pomemben vzrok za fluktuacijo, menjavo službe. Nenehno uvajanje novih zaposlenih za podjetje pomenita dodaten strošek in manjšo učinkovitost. Pripadnost in lojalnost podjetju se lahko razvijeta le pri posameznikih, ki so zadovoljni s svojim delom.
4. Zadovoljstvo delavcev je povezano z zadovoljstvom strank
Zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu vpliva tudi na njihov odnos do vaših obstoječih strank in potencialnih strank. Le zadovoljni in odgovorni zaposleni korektno poskrbijo za Vaše stranke, nove ali stare.
Raziskave vztrajno kažejo povezavo med zadovoljstvom zaposlenih in zadovoljstvom strank. Bolj bodo zaposleni zadovoljni in pripadni podjetju, več bo podjetje imelo zvestih strank, ki bodo tudi več zapravile.
5. Zadovoljstvo delavcev je povezano z višjimi dobički podjetja
Če seštejemo vse zgornje dejavnike, ki jih lahko izboljšate, če izboljšate zadovoljstvo zaposlenih se vam bo zagotovo povečal tudi dobiček. Obstaja veliko raziskav, ki dokazuje močno povezanost med zadovoljstvom zaposlenih in dobičkom podjetja.
Raziskava Dr. Jamesa Oaekleya, iz Purdue University Krannert School of Management, 100 ameriških podjetjih s skupno 5000 zaposlenimi kaže jasno povezavo med zadovoljstvom zaposlenih in dobičkom. Dr Oakley pravi: “Zadovoljstvo zaposlenih je ključen faktor motivacije zaposlenih. Ta podjetja imajo stranke, ki pogosteje kupujejo njihove izdelke in to rezultira v večjem dobičku.”
HR podjetje Watson Wyatt Worldwide je izvedla raziskavo 1500 podjetjih v Severni Ameriki in Evropi in dokazala da je zadovoljstvo vodilni faktor za pojasnjevanje dobička podjetja. Pravijo: “Povezava je zelo resnična in razumevanje zadovoljstva zaposlenih je ključno za današnje vodilna v podjetju.”
KAJ LAHKO STORI PODJETJE, DA IMA ZADOVOLJNE ZAPOSLENE?
Za zagotavljanje stalnega zadovoljstva zaposlenih je koristno takojšne ali čim hitrejše zaznavanje problemov, ki nastajajo v delovnem procesu. Problemi v občasno nastajajo v vseh delovnih kolektivih. Priporočljivo je, da se merjenje stopnje zadovoljstva zaposlenih izvajamo vsaj enkrat letno. Priporočljivo je tudi, da se merjenje zadovoljstva zaposlenih izvede pred, med in po uvajanju radikalnih sprememb v podjetju. Le tako lahko spremljamo, kako so posamezne spremembe v podjetju sprejeli zaposleni, kakšen učinek so povzročile na zadovoljstvo in podobno.
UPORABLJENE METODE PRI RAZISKAVI ZADOVOLJSTVA ZAPOSLENIH
Za preučevanje zadovoljstva z različnih vidikov lahko uporabljamo različne metode, od strukturiranega vprašalnike do intervjujev. Ko naše podjetje za naročnika izvaja raziskavo zadovoljstva zaposlenih, se za ustrezno metodo odločimo skupaj z naročnikom in s tem najdemo optimalno metodo za maksimalne rezultate.
KAKO VAM LAHKO RAZISKAVA ZADOVOLJSTVA ZAPOSLENIH KORISTI?
Pridobili boste povratno informacijo o tem kako zadovoljni so vaši zaposleni in kakšna je vaša organizacijska klima na različnih področjih delovanja podjetja. Področja merjenja zadovoljstva:
- Organizacija in odgovornost,
- karierni razvoj,
- odnosi med sodelavci,
- pripadnost podjetju,
- učinkovitost vodstva,
- odnos z neposrednim nadrejenim,
- delovni procesi in naloge,
- nagrajevanje in priznanje,
- komunikacija in timsko delo,
- vključenost zaposlenih,
- tehnologija in delovno okolje,
- zadovoljstvo strank.
Na podlagi poročila boste lahko indentificirali kje so vaše prednosti (najbolje ocenjena področja) in vaši izzivi (najslabše ocenjena področja).
Sprejeli boste različne ukrepe za izboljšanje zadovoljstva zaposlenih, kar pomeni izboljšanje produktivnosti, zadovoljstva strank, zmanjšanje bolniških odsotnosti in posledično večji dobiček.
KAKO VAM LAHKO POMAGAMO MI?
Podjetja ozaveščamo o pomembnosti zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu, povečujemo njihovo produktivnost in zmanjšujemo bolniško odsotnost zaposlenih.
Za zagotavljanje stalnega zadovoljstva zaposlenih je koristno takojšne ali čim hitrejše zaznavanje problemov, ki nastajajo v delovnem procesu. Problemi v občasno nastajajo v vseh delovnih kolektivih. Ugotavljanje problemov je najbolj učinkovito s pomočjo neodvisnih strokovnjakov, ki vam pomagajo probleme zaznati, jih nasloviti in poiskati rešitve zanje.
Podjetjem pomagamo:
- Ugotoviti zadovoljstvo zaposlenih;
- Zaznati probleme v njihovem nezadovoljstvu še preden ti vplivajo na delovni proces; ter jim ponudimo rešitve za njihovo odpravo.
Reference:
Vse skupaj smo izdelali preko 810 raziskav in analiz za fizične osebe in pravne osebe.
- AGADA, Inštitut za izobraževanje in raziskave o diabetes
- Mednarodni grafični likovni center, Grad Tivoli
- Ars Pharmae®
- SPIRITON d.o.o., podjetniško in poslovno svetovanje
- LUKA d.o.o.
- ZRKV, Zavod za razvoj kakovosti
- MCH & Co d.o.o.
- Inel d.o.o.
Želite izmeriti zadovoljstvo zaposlenih?
Pišite nam za brezplačni posvet.
Pokličite nas na 070 612 521.