Anketni vprašalnik v 10 korakih 

 

Anketni vprašalnik predstavlja vaš stik z respondentom zato je zelo pomembno, kako vprašate. Z 10 koraki, ki jih predstavimo v nadaljevanju, se izognete temu, da bo vaša analiza na koncu neuporabna. Velikokrat se zgodi, da je statistična analiza zelo otežena zaradi slabih vprašanj. Postavitev vprašanj je ključno za nadaljnjo analizo. V kolikor anketni vprašalnik ni dobro sestavljen tudi analiza ne more biti optimalna. Za dober anketni vprašalnik si je zato smiselno vzeti čas in ga tudi predhodno testirati.

Dober anketni vprašalnik

Mnogi diplomanti in magistranti se pri sestavi anketnih vprašalnikov srečujejo s težavami. Da bi raziskava temeljila na zanesljivih podatkih, je ključno, da je anketni vprašalnik zasnovan tako, da so vprašanja jasna, relevantna in enostavna za razumevanje. Prav tako mora biti anketni vprašalnik oblikovan tako, da omogoča preprosto analizo zbranih podatkov. Zato je priporočljivo upoštevati preverjene smernice pri oblikovanju vprašalnika, da boste pridobili smiselne in uporabne rezultate za testiranje hipotez.

 

10 korakov do dobrega anketnega vprašalnika

Z upoštevanjem teh 10 korakov boste oblikovali anketni vprašalnik, ki bo omogočil zanesljivo statistično analizo. Ti koraki vam bodo pomagali ustvariti vprašalnik, ki bo enostaven za izpolnjevanje in hkrati omogočal zbiranje relevantnih podatkov za vašo raziskavo. S tem boste povečali možnosti, da bodo rezultati vaše raziskave smiselni in uporabni.

 

1. Uporabite obstoječe primere anketnih vprašalnikov

Pred začetkom oblikovanja si oglejte že obstoječe vprašalnike in merske lestvice. Sestavljanje lastnih vprašanj prinaša svobodo, vendar lahko vodi tudi do dvomov o objektivnosti, zanesljivosti in veljavnosti. Preprosto poiščite primere na spletu, npr. “organization climate questionnaire”.

 

2. Poskrbite za enostavna in razumljiva vprašanja

Vsebina vprašanj mora biti jasna in razumljiva. Izogibajte se žargonu, slengu ali preveč strokovnim izrazom. Vprašanja naj pokrivajo samo eno dimenzijo.

 

3. Upoštevajte logičen vrstni red vprašanj

Urejanje vprašanj je ključnega pomena:

    • Vrstni red naj bo logičen. Npr. vprašanja o dogodkih naj se ujemajo z vrstnim redom dogodkov, vprašanja o vrednotenju neke izkušnje naj sledijo vprašanjem o opisovanju te izkušnje itd.
    • Občutljiva (težka) vprašanja naj bodo bolj na koncu, saj nočete, da bi anketiranec zaradi teh vprašanj prekinil izpolnjevanje anketnega vprašalnika že na začetku.
    • Demografska vprašanja so navadno na koncu vprašalnika.
    • Vprašanja s podobnimi deli naj bodo skupaj – npr. vprašanja z isto lestvico naj bodo postavljena skupaj. Na ta način zmanjšamo kognitivno breme anketiranca.

 

4. Posvetite pozornost prvemu vprašanju

Prvo vprašanje naj bo primerno za vsakogar (izjema je le takrat, kadar želimo s prvim vprašanjem ugotoviti “primernost” anketiranca), in sicer:

    • Naj bo enostavno, da ga bodo anketiranci prebrali, razumeli in nanj odgovorili v nekaj sekundah. To ni mesto za dolga vprašanja z veliko možnimi odgovori ali za odprta vprašanja.
    • Naj bo zanimivo, saj se s tem poveča verjetnost, da bo anketiranec sodeloval v anketi.

 

5. Uporabljajte konsistentne merske lestvice

Merske lestvice naj bodo konsistentne skozi celotno anketo, saj to dela anketni vprašalnik bolj uporaben. Če ste uporabili lestvico od 1 do 5, naj to velja v celotni anketi. Konsistentno naj bo tudi poimenovanje najvišjih oz. najnižjih vrednosti (npr. naj bo 1 povsod najmanjše strinjanje in 5 največje strinjanje ali obratno).

 

6. Oblikujte privlačno prvo in zadnjo stran

Pozorni bodite pri sestavljanju prve in zadnje strani vprašalnika. Prva stran naj predvsem motivira anketirance, zato nanjo ne postavljajte navodil. Zadnja stran naj bo enostavna; običajno vključuje zahvalo.

 

7. Izberite ustrezen tip vprašanja

Določite, kateri tip vprašanja je najboljši za posamezno vprašanje. Poznamo več tipov vprašanj, kot so odgovori tipa a, b, c, in lestvice. To je zelo pomembna in obširna tema, zato vam jo bomo obrazložili v posebnem članku.

 

8. Uporabite več strani pri daljših vprašalnikih

Če je v anketi veliko vprašanj, naj ima tudi več strani, saj preveč premikanja po posamezni strani (“scrolling”) ni zaželeno. Prav tako ni priporočljivo, da je na eni strani samo eno vprašanje, saj to podaljša čas reševanja anket in hkrati poveča možnost, da respondenti prenehajo z odgovarjanjem.

 

9. Uporabite vejitev in preskoke

Uporabljajte vejitve in preskoke, če je to potrebno. Nikar v anketo ne vključite teksta v smislu »Če sta na vprašanje Q1 odgovorili z ‘da ‘, potem odgovorite na vprašanje Q2, sicer pa pojdite direktno na vprašanje Q3«.

 

10. Ne pozabite na možnost odgovora »Drugo«

Preverite, če ste vključili vse možne odgovore pri zaprtih tipih vprašanj. Če niste prepričani, uporabite možnost »Drugo«.

 

Kako izgleda dober anketni vprašalnik?

 

Poglejte si kako izgleda dober anketni vprašalnik, ki vam omogoča dobro statistično analizo in hitro diplomiranje!

 

Kliknite TUKAJ za prenos anketnega vprašalnika

 

Potrebujete pomoč pri SPSS analizi hipotez?

Pišite nam za brezplačni posvet.

Pokličite nas na 070 612 521.


ZAHVALA SERGEJE

Sergeja_

Hvala, super ste!

Torej, hitri, učinkoviti, prijazni, dostopni. Skratka super in vredni vseh priporočil drugim ;)

Statistik.si™ v številkah:

2100

IZDELANIH ANALIZ

Izdelali smo preko 2100 raziskav in statističnih analiz za pravne in fizične osebe.

40.825 ur

PRIHRANJENEGA ČASA

Naše stranke so prihranile skupaj več kot 40.825 ur ukvarjanja z raziskavami in statističnimi analizami.

1.525.000​ €

PRIHRANJENEGA DENARJA

Naše stranke so prihranile skupaj več kot 1.525.000 € stroškov, ki bi jih sicer imele zaradi ukvarjanja z raziskavami in statističnimi analizami. Da živciranja, skrbi, slabe volje sploh ne omenjamo.